BOIC tevreden over merknaam 'Team Belgium', maar er is nog progressie mogelijk

Koen Frans
Koen Frans
| 0 reacties
BOIC tevreden over merknaam 'Team Belgium', maar er is nog progressie mogelijk
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Het BOIC heeft een studie laten uitvoeren naar de mediazichtbaarheid van 'Team Belgium' tijdens de voorbije Olympische Spelen in Rio.

De sterke prestaties in Rio hebben volgens de studie voor een positievere zichtbaarheid in de media gezorgd. In de geschreven pers scoorde Team Belgium 8 procent positieve zichtbaarheid, waar dit tijdens de OS 2012 in Londen nog beperkt bleef tot 4 procent . En ook de negatieve zichtbaarheid daalde van 6 procent naar 4 procent .

Het aantal artikels over de Spelen in Rio in de geschreven pers kende een daling van 13 procent tegenover Londen, maar daar staat tegenover dat er toename van liefst 32 procent is in de online berichtgeving over Team Belgium.

Team Belgium werd door het BOIC als merknaam twee jaar geleden gelanceerd en de term werd door de media steevast overgenomen. Er is nog potentieel toont de studie, want 20 tot 30 procent van de mensen zijn nog niet bekend met de term.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties