Greipel reageert na sleutelbeenbreuk: "Deze keer was het niet de klim, maar de afdaling van de Poggio die me genekt heeft"

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 1 reacties
Greipel reageert na sleutelbeenbreuk: "Deze keer was het niet de klim, maar de afdaling van de Poggio die me genekt heeft"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Andre Greipel heeft een gebroken sleutelbeen overgehouden aan Milaan-Sanremo. De Duitse sprinter ging zondagavond onder het mes en werd succesvol geopereerd.

Greipel werd zondagavond met succes geopereerd door dokter Toon Claes in Herentals. De complexe breuk werd met een plaatje en tien bouten vastgezet. "Dokter Claes zei dat het een moeilijke maar geslaagde ingreep was", vertelt Greipel in een reactie bij zijn team. "Het sleutelbeen was in verschillende stukjes gebroken. Ik ben deze voormiddag naar huis mogen vertrekken."

"De komende week moet ik sowieso de fiets langs de kant laten en daarna kan ik afhankelijk van de pijn opnieuw beginnen fietsen op de rollen. De komende weken kan ik sowieso toch geen wedstrijden betwisten, dus probeer ik geduldig te zijn en niks te overhaasten."

"Ik voelde meteen dat mijn sleutelbeen gebroken was"

De 'Gorilla' wist meteen hoe laat het was. "Ik voelde meteen dat mijn sleutelbeen gebroken was. Als renner hoop je altijd op een mirakel, zodat je toch kan starten in de komende klassiekers, maar mijn hoop was snel de kop in gedrukt. De komende weken zullen in het teken staan van rust en revalidatie, en ik zal de ploeg wel eens komen aanmoedigen tijdens de koers. Helaas hoort dit ook bij het leven van een renner..."

Poggio

"De eerste ontgoocheling is al wat weggeëbd, maar het klopt dat ik nog nooit zo vlot over Cipressa en Poggio ben geraakt. Deze keer was het niet de klim van de Poggio die me genekt heeft, maar wel de afdaling. Tussen Cipressa en Poggio reden we nog met vijf renners van onze ploeg op de voorste rijen, om in een ideale positie de Poggio op te draaien", baalde Greipel nog. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties