Waarom de (mogelijke) nieuwe hoofdsponsor van Van Avermaet en co minder goed nieuws betekent voor Vermote en Pauwels

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 0 reacties
Waarom de (mogelijke) nieuwe hoofdsponsor van Van Avermaet en co minder goed nieuws betekent voor Vermote en Pauwels

Bij BMC willen ze voorlopig niets bevestigen of ontkennen over de nieuwe hoofdsponsor die de continuïteit moet verzekeren. Het zou gaan om consultancy-bedrijf Deloitte, al betekent dat wel minder goed nieuws voor een andere WorldTour-ploeg.

Deloitte is op dit ogenblik een cosponsor van Team Dimension Data, de Zuid-Afrikaanse ploeg waar ook Julien Vermote, Serge Pauwels en Mark Cavendish aan de slag zijn. Indien Deloitte met BMC een doorstart maakt, dan zal het moeten afhaken als sponsor van Dimension Data. En dan moet de Zuid-Afrikaanse formatie dus op zoek naar een nieuwe sponsor. 

Ook fietsenproducent Cervélo gaat weg bij Dimension Data, waardoor er reeds twee nieuwe sponsors moeten worden gezocht. Eerder had Mark Cavendish al kritiek geuit op de fietsen van Cervélo. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties