Hermans over dominantie van der Poel en Van Aert: "Je hoort vaak dat het dan minder interessant zal worden, maar..."

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 3 reacties
Hermans over dominantie van der Poel en Van Aert: "Je hoort vaak dat het dan minder interessant zal worden, maar..."
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

De kloof in de veldritwereld was zelden zo groot. Mathieu van der Poel steekt er met kop en schouders bovenuit en duldt zelden tegenstand. Ook neoprof Quinten Hermans is onder de indruk.

Van der Poel is op technisch en conditioneel gebied superieur aan de rest. "Als je op televisie bekijkt hoe hij al die hindernissen neemt... En dan op die rechte stukken nog sneller rijdt dan alle anderen", opent Quinten Hermans bij Wielerkrant.be. "Tijdens de cross heb ik niet veel tijd om naar Mathieu te kijken, maar op tv zie je meer dan genoeg."

"Hij is momenteel twee procent beter dan de rest. HIj is fysiek al zeker even sterk als de rest. Eigenlijk moeten we hopen dat hij wat minder sterk wordt. Wout (Van Aert, red.) is ook sterk, maar alle parcoursen met opeenvolgingen van bochten maken het er niet beter op. Mathieu kan van de ene bocht naar de andere rijden."

"Hij is momenteel twee procent beter dan de rest" - Quinten Hermans

Van Aert probeert het volgend seizoen op de weg, op van der Poel is het wellicht nog wachten tot na 2020. "Je hoort vaak dat het dan minder interessant zal worden. Maar als ze allebei overstappen naar de weg, dan kan het wel eens spannend kunnen worden. Dan heb je ineens veel meer kandidaten voor winst. Bij wijze van spreken zou Laurens Sweeck in oktober en Toon Aerts in november bijna alles gewonnen hebben."

"Het zou ook veel interessanter zijn voor het publiek. Wout en Mathieu mogen van mij wel nog zo lang mee doen als ze willen. Misschien is het trouwens het beste voor de cross dat ze blijven, want ze zijn twee grote persoonlijkheden. Maar puur voor het spektakel, kunnen ze beter naar de weg gaan", besluit Hermans.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties