Belgische Wielerbond wendt expertise van GfK aan om mediawaarde & -ROI van sponsors objectief te beoordelen

De Belgische Wielerbond wendt expertise van GfK aan om mediawaarde & -ROI van sponsors objectief te beoordelen. Dat maakt GfK bekend in een persbericht.

GfK analyseerde onlangs, in opdracht van de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond (KBWB), de media- & sponsorwaarde van de sponsorvisibiliteit van hun partners. Dit gebeurde een eerste maal tijdens het WK veldrijden eind januari en gedurende het seizoen zullen er nog andere analyses van GfK volgen.

"Het meest opvallende resultaat is dat verslaggevingen in nieuwsuitzendingen (met daarin het vermelden of tonen van de sponsor) een grotere mediawaarde opleveren dan het in beeld zijn tijdens de live uitzending van de wedstrijd", aldus GfK.

"Maar liefst 71 procent van de totale mediawaarde uit TV vloeit voort uit vermeldingen of verschijningen in nieuwsuitzendingen. Zo’n 16 procent van de mediawaarde komt van live coverage, de overige 13 procent stamt van sportprogramma’s."

Meer nieuws