Eindelijk modder in de cross, maar toch trekt mecanicien van Kevin Pauwels aan de alarmbel na Hamme

Redactie
| 11 reacties
Eindelijk modder in de cross, maar toch trekt mecanicien van Kevin Pauwels aan de alarmbel na Hamme
Foto: © photonews

Al weken werd er om modder gevraagd en die kwam er ook in Gavere, Zeven en Hamme. Maar toch uit Bart Risbourg, al jaar en dag de vaste mecanicien van Kevin Pauwels, zijn ongenoegen.

In Hamme werd er bijna gevochten om de fiets van hun crosser als eerste proper te krijgen. "Het was dit weekend niet de eerste keer dat er problemen waren hoor, dat is al lang aan de gang", aldus Risbourg in Het Nieuwsblad.

"Er zijn door de organisatoren altijd acht hogedrukreinigers voorzien. Dat volstaat meestal, maar in bepaalde crossen is dat te weinig. Als er door de vele modder veel van fiets wordt gewisseld, is dat ook logisch. Waarom worden er dan niet meer hogedrukreinigers geplaatst?"

"Het is niet dat die fiets kraaknet moet zijn om in een etalage te plaatsen"

Erwin Vervecken is niet akkoord met die mening. "Acht hogedrukreinigers zijn voldoende om iedereen te bedienen. In moddercrossen is het drukker, en dan moet er al eens een paar minuten gewacht worden", zegt de man van organisator Golazo. "En dat zijn die mecaniciens niet gewoon. Sommigen verliezen dan wel eens hun geduld."

Het levert dan ook een echte strijd op tussen mecaniciens. "Er zijn er ook die vinden dat - als hun renner vooraan rijdt - ze er meer recht op hebben dan een ander. Dan kunnen de potjes wel eens overkoken, zeker bij van die impulsieve types. Maar de fietsen zijn altijd op tijd klaar. Op dertig seconden is de fiets proper, hè. Het is niet dat die fiets kraaknet moet zijn om in een etalage te plaatsen", besluit Vervecken.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties