Flinke opsteker voor Belgisch kampioen Oliver Naesen: "Als je half koers op twee minuten zit en je wordt nog vierde ben je toch content"

Sander De Graeve
Sander De Graeve
| 2 reacties
Flinke opsteker voor Belgisch kampioen Oliver Naesen: "Als je half koers op twee minuten zit en je wordt nog vierde ben je toch content"

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Hij zou zo graag eens de hoofdvogel afschieten, afgelopen vrijdag moest Oliver Naesen immers alwéér tevreden zijn met een ereplaats. Een klein mirakel weliswaar na die massale crash die de kampioen van België en zijn ploeg AG2R met de rug tegen de muur zetten.

"Die valpartijen horen erbij in de klassiekers. Vandaag is een crash in feite minder erg dan in de voorbereidingskoersen. Dat er weinig wind staat? In De Moeren staat er altijd wind, zelfs als er hier geen staat. Daar wordt het dus wel een beetje oppassen, maar het zal niet zijn zoals andere jaren. Dat er zo weinig wind voorspeld wordt, heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar het is eens iets anders hé." 


Chaos op de Kemmel

Welke impact mogen we dan verwachten op de koers? "Het zal iets moeilijker worden om de boel open te breken, maar het blijft natuurlijk wel heel veel draaien en keren in die kleintje baantjes. Het zou dus toch zomaar een open koers kunnen zijn, het is vooraf alleen een beetje moeilijk te voorspellen. Anders kan je zeggen dat het daar of daar gaat 'openschieten', nu is het de hele dag opletten geblazen. Op de Kemmel, met de chaos en beweging in het peloton, liggen mijn kansen, denk ik. Er moet voor mij in ieder geval écht gekoerst worden", klinkt het bij Wielerkrant.

Naesen heeft alvast vertrouwen getankt in Harelbeke: "Die vierde plaats deed wel deugd, ja. Daar had ik vooraf eigenlijk niet op gehoopt. Als je half koers ineens op twee minuten zit en je uiteindelijk toch nog vierde wordt dan ben je toch content. Ik voelde mij ook goed, alleen op het einde was het een beetje minder.  De ploeg en ik hebben in ieder geval heel goed de meubelen kunnen redden." 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties