Onfortuinlijke Tiesj Benoot was blij dat Lotto Soudal ingreep: "Ik was een gevaar geweest voor mezelf en voor de renners rond mij"

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 0 reacties
Onfortuinlijke Tiesj Benoot was blij dat Lotto Soudal ingreep: "Ik was een gevaar geweest voor mezelf en voor de renners rond mij"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Tiesj Benoot moest de Tour al in de eerste week verlaten na een zware valpartij. De Oost-Vlaming liep tal van blessures op en stoomt zich nu klaar voor de Vuelta en hopelijk voor hem het WK in Innsbruck.

Klagen wil hij echter niet doen. "Omdat ik weet dat het veel erger had kunnen zijn", zegt Benoot in Het Nieuwsblad. "Heb je die beelden gezien van de crash van Tony Martin? Die zijn opgenomen door zo'n cameraatje op de fiets. Dat was heel gelijkaardig aan wat mij is overkomen: een plots remmanoeuvre in het peloton, te laat om te reageren en over de kop over het stuur. Dat is alsof je uit een auto wordt gegooid die zestig kilometer per uur rijdt."

Ondanks die vele blessures wilde Benoot graag in de Tour blijven. "Logisch. Na Luik-Bastenaken-Luik heb ik mij twee maanden specifiek voorbereid", vervolgt de Lotto Soudal-renner. "Als er dan ook maar een waterkansje is, wil je dat pakken. Ik ben blij dat de ploeg uiteindelijk zelf heeft beslist. Marc Sergeant heeft gezegd: Stop."

Helemaal vast

"Het was niet eens een klap, ik had het voelen aankomen. Onze osteo Geert Beir­naert is een eerlijke, positieve mens. Zelfs hij zag het niet goed zitten. Mijn lijf zat volledig vast, maar hij kon mij niet behandelen. Overal schaafwonden, ik kon niet eens op zijn tafel liggen."

Sommige renners gaan door de pijngrens om toch nog verder te gaan. "Waarom voortdoen? Om elke dag als eerste gelost te worden? Als ik opnieuw op die schouder viel, riskeerde ik een luxatie van de derde graad. Dan was een operatie noodzakelijk. Ik was een gevaar geweest voor mezelf en voor de renners rond mij", besluit Benoot. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties