Toon Aerts is er klaar voor: "Hoop lang bij Mathieu te blijven, maar droom ervan om ooit die kassei mee naar huis te nemen"

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 13 reacties
Toon Aerts is er klaar voor: "Hoop lang bij Mathieu te blijven, maar droom ervan om ooit die kassei mee naar huis te nemen"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Twee belangrijke afspraken deze week voor de crossers. Donderdag is er de mythische Koppenbergcross, drie dagen later staat het EK op de agenda. Toon Aerts kijkt uit naar de legendarische cross op en rond de Koppenberg.

"De Koppenbergcross, dat is voor mij de eerste afspraak van het seizoen met een wedstrijd zoals ik ze graag heb", blikt Aerts vooruit bij de organisatie. "Een zware cross met veel hoogtemeters. Bovendien zijn de weersomstandigheden opnieuw zoals het hoort bij de cross: koude temperaturen en regen. Al zal het parcours na één regenbui nog niet omgetoverd worden in een modderpoel." 

Aerts is na de 'grote twee' de meest constante renner van het seizoen. "Mathieu is dit jaar heel sterk. Allicht wordt het donderdag een spannende strijd voor de tweede plaats, al hoop ik op de Koppenberg toch wat langer bij hem in de buurt te blijven. Die podiumplaatsen zijn leuk, maar ik zou er met plezier vijf inruilen voor een overwinning op de Koppenberg."

"Met de Koppenberg, Loenhout en Baal krijg ik in dit criterium de meeste wedstrijden die me goed liggen"

"Dit is een échte klassieker in het veldritseizoen, evenwaardig aan de wedstrijden in de wereldbeker. Het is een droom om die kassei ooit eens mee te nemen naar huis. Dan krijgt die zeker een mooi plaatsje op de vesterbank", zegt de crosser van Telenet Fidea.

De Koppenbergcross is de eerste manche van de DVV Verzekeringen Trofee. Vorig jaar werd Aerts tweede in het eindklassement. "Met de Koppenberg, Loenhout en Baal krijg ik in dit criterium de meeste wedstrijden die me goed liggen. Bovendien spreekt dat tijdsklassement me wel aan. Je moet niet voor een plaats strijden, maar wel voor een goede tijd", besluit Aerts. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties