Vuelta-parcours kan op goedkeuring Lotto Soudal rekenen, al is ploegleider niet helemaal tevreden: "Jammer genoeg starten met ploegentijdrit"

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 0 reacties
Vuelta-parcours kan op goedkeuring Lotto Soudal rekenen, al is ploegleider niet helemaal tevreden: "Jammer genoeg starten met ploegentijdrit"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

De Vuelta mag dan nog veraf zijn, maar woensdag werd het rittenschema bekendgemaakt voor de Ronde van Spanje van 2019. Lotto Soudal-ploegleider Mario Aerts woonde de voorstelling bij en is er zeker van: deze Vuelta is niet voor doetjes.

8 aankomsten bergop en liefst 59 cols. Dat krijgen de renners op hun bord in de Vuelta van volgend jaar. "Het wordt opnieuw een lastige Vuelta, met veel hoogtemeters", vertelt Mario Aerts bij zijn team. "De sprintkansen zijn nog dunner gezaaid dan de voorbije jaren. Op papier zijn er 6 ritten waarin sprinters om de overwinning zouden kunnen strijden, maar bij 2 daarvan valt het nog af te wachten of de aankomststrook niet al te veel in stijgende lijn zal zijn."

"Dan denk ik onder meer aan de rit naar Toledo. Uiteraard krijgen de renners weer zware bergetappes voorgeschoteld, met opnieuw een bezoek aan Andorra. De organisatie heeft ook alweer enkele nieuwe beklimmingen ontdekt, maar gelukkig zijn er niet veel extreem steile beklimmingen in het parcours opgenomen."

'Vuelta voor aanvallers'

Het is wel een Vuelta voor de aanvallers. Genre Thomas De Gendt. Het stemt Aerts tevreden. "Goed nieuws voor onze ploeg is dat de aanvallers voldoende kansen krijgen om een gooi naar een ritzege te doen. Jammer genoeg start de Vuelta opnieuw met een ploegentijdrit en niet met een individuele tijdrit, want dat had een kans kunnen zijn voor Victor Campenaerts om de eerste leiderstrui te veroveren."

"Ik vind het over het algemeen een mooi parcours waarin de spanning voor het eindklassement tot het slotweekend kan duren", besluit Aerts. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties