Ook hoofdsponsor van ploeg Mathieu van der Poel in de wolken: "Je kunt het in miljoenen uitdrukken"

Redactie
| 6 reacties
Ook hoofdsponsor van ploeg Mathieu van der Poel in de wolken: "Je kunt het in miljoenen uitdrukken"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Zo'n 4,5 jaar geleden begon reisorganisator Corendon met de sponsoring van de wielerploeg rond Mathieu van der Poel. Na de straffe prestaties van de Nederlander kan ook de sponsor tevreden terugblikken.

De ploeg heeft de laatste tijd enorme stappen gezet. Van klein veldritploegje naar een ProContinentale formatie met Mathieu van der Poel als grote uithangbord. "Wat ons de afgelopen weken overkomt, de publiciteit die we voor zijn successen krijgen, is fantastisch en overtreft alles", zegt Martin de Boer, marketingverantwoordelijke bij Corendon, in HLN

Miljoenen

De afgelopen weken waren dus een voltreffer. "Je kunt het in miljoenen uitdrukken. Overal komen we in beeld, of het nu televisie is of in de commentaren in de internationale kranten. Als we die exposure zouden moeten kopen, zouden we tussen één en twee miljoen moeten betalen."

En het verhaal is eigenlijk nog maar pas begonnen. "Onze oprichter (Atilay Uslu, red.) heeft al aangegeven dat we willen meegroeien met de ploeg. We zijn begonnen in het veldrijden, we zijn nu procontinentaal en als het moet zullen we ook de stap naar de WorldTour zetten. Ik heb geen idee wat voor budget daar aan hangt", besluit de Boer. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties