CEO Corendon geeft meer uitleg bij mogelijke fusie: "Als we naar één merknaam gaan, zou het vreemd zijn om twee wielerploegen te blijven sponsoren"

Arjen T'Sjoen
| 4 reacties
CEO Corendon geeft meer uitleg bij mogelijke fusie: "Als we naar één merknaam gaan, zou het vreemd zijn om twee wielerploegen te blijven sponsoren"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Enkele weken geleden gingen de reisorganisaties Sunweb en Corendon samen. Het is voorlopig nog steeds niet duidelijk welke gevolgen dat zal meebrengen in het wielrennen. Steven van der Heijden, CEO van Corendon, gaf bij het Nederlandse BNR meer uitleg.

Corendon is momenteel hoofdsponsor van de ProContinentale wielerploeg Corendon-Circus. "Of die ploeg blijft, is nog maar de vraag", opent van der Heijden bij BNR. "Wanneer we ons gezamelijk naar de markt gaan presenteren, is het houden van twee wielerploegen uiteraard wat veel."

Toen de fusie bekend was, zorgde dat meteen voor heel wat speculatie: "We respecteren uiteraard de contracten die er nu nog zijn, die lopen ook nog ruim een jaar door. Daarna ligt alles open en moeten we zien met welke merknaam we doorgaan. Als dat één merknaam zou worden dan zou het vreemd zijn om twee wielerploegen te blijven sponsoren."

Katusha

Naast Sunweb werd ook de Russische wielerploeg Katusha al enkele keren genoemd al lijken zij samen te gaan met Arkéa-Samsic. "Het is allemaal nog heel vers. Er zijn wel al gesprekken geweest, maar voorlopig valt er nog niets zinnig over te zeggen."

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties