Remco Evenepoel oogst veel lof: "Maar het vreet wel energie"

Remco Evenepoel oogst veel lof: "Maar het vreet wel energie"
Foto: © photonews

Remco Evenepoel waagt zich sinds enkele weken ook op YouTube. En daar maakt hij ook indruk.

De eerste YouTube-video van Evenepoel kwam er net voor het WK tijdrijden, de tweede voor de derde rit in de Vuelta. Daarin nam Evenepoel ons mee in zijn verkenningen van die rit en alles wat daarmee te maken heeft. 

Wim Lagae, professor sportmarketing aan de KU Leuven, is onder de indruk van de video's van Evenepoel. "Het vraagt engagement, maar Evenepoel gooit de deuren open en dat getuigt van transparantie. Hij brengt ook een authentiek verhaal", zegt hij bij Sporza. 

"Ik zie twee drijfveren: marketing van het merk Remco en marketing via het merk Remco", zegt Lagae nog. Want naast Evenepoel profiteren ook nog andere sponsors en merken van de extra aandacht. 

"Maar je moet er wel altijd en overal mee bezig zijn", zegt Lagae nog. Maar Evenepoel is natuurlijk wel van een andere generatie die een team van professionals rond zich heeft. "Maar het vreet wel energie."

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties