Paul Herygers duidelijk: "Alleen Aerts en Van Aert kunnen Van der Poel volgen. De rest is daar niet klaar voor"

Redactie
| 29 reacties
Paul Herygers duidelijk: "Alleen Aerts en Van Aert kunnen Van der Poel volgen. De rest is daar niet klaar voor"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Voila, het huiswerk van bondscoach Sven Vanthourenhout is helemaal af. De 7 (8) namen staan op papier, Toon Aerts en Wout Van Aert zijn de kopmannen. Toch weet Paul Herygers dat het bijzonder moeilijk wordt in Denemarken.

Aerts kreeg broer Thijs niet mee, Van Aert gaat (voorlopig) zonder Merlier. "Ik weet niet of een maatje past bij een WK", vertelt Herygers bij Sporza. "Merlier wordt automatisch gelinkt aan Van Aert omdat hij een snelle starter is. En hij zal ooit wel zijn diensten bewezen hebben, maar hem alleen daarom meenemen..."

Snelle starter

"Toon Aerts kan die rol als snelle starter perfect op zich nemen. Hij komt nooit verder dan de 2e positie in het veld. Dat hoeft ook geen specifieke opdracht te zijn of overbodige krachten te kosten. Het is gewoon de realiteit dat hij Van der Poel zal moeten volgen bij de start."

De twee Belgische kopmannen zullen moeten samenwerken. "Wout van Aert en Toon Aerts hebben elkaar en dat moet volstaan. Het zou me verbazen als ze samen op de kamer liggen, maar in de koers moeten ze het samen doen", stelt Herygers. 

Harde realiteit

"Het zijn twee renners met dezelfde kwaliteiten en capaciteiten. Ze moeten elkaar vinden tijdens de race om tegen Van der Poel te rijden. En er moet niemand in de weg rijden of daar tussen gaan hangen."

"Het is Van der Poel en dan Van Aert en Aerts. Het is al 37 keer bewezen dit jaar dat niemand Van der Poel kan volgen. Ook Merlier niet. Punt. Daar moet je eerlijk in zijn. Al dat gespeculeer is mooi vulsel vooraf, maar de realiteit is hard. Als er iemand Van der Poel zal kunnen volgen, wordt het Van Aert of Aerts. De rest is daar niet klaar voor", besluit de ex-wereldkampioen. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties