Ploegleiding voorzichtig: "Het zal nog enkele jaren duren voor Evenepoel die status heeft bij de profs"

Redactie
| 15 reacties
Ploegleiding voorzichtig: "Het zal nog enkele jaren duren voor Evenepoel die status heeft bij de profs"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Voor Remco Evenepoel is zijn eerste jaar bij de profs en de Ronde van Romandië één groot leerproces. Dat bevestigen ze maar al te graag bij de ploegleiding van Deceuninck-Quick.Step.

Evenepoel is zeker niet onzichtbaar in de Ronde van Romandië. Hij viel al twee keer, maar trok zaterdag wel ten aanval in de koninginnenrit. "We mogen uiterst tevreden zijn over hoe Remco deze week heeft doorgemaakt", aldus ploegleider Rik Van Slycke bij Sporza. "In mijn ogen is het spectaculair, want hij komt van twee categorieën lager en zit nu op WorldTour-niveau."

Maar Evenepoel kreeg dus ook al een dosis pech te verwerken in Zwitserland. "Hij is gevallen voor de proloog. Die was technisch en dat is niet zijn specialiteit, of toch nog niet. Dan is hij lek gereden op een moment dat de grote kanonnen hun troepen in stelling brachten. Toch is hij nog bij de eerste groep teruggekomen. Dat zijn tekenen dat hij meer kan dan een gewone burger."

'Alles nieuw'

Het blijft dus één groot leerproces voor het 19-jarige supertalent. "Alles is nieuw voor hem. Mensen denken dat hij de status heeft van bij de junioren, maar het zal nog enkele jaren duren voor hij die status heeft bij de profs. Maar mensen zien of horen niet alles wat in de koers gebeurt. In de koninginnenrit mocht hij van ons kiezen. Meegaan of in het peloton blijven om in de tijdrit van zondag vol door te gaan."

"We laten hem zelf kiezen of hij naar ons advies luistert of zaken aan den lijve wil ondervinden. Zaterdag heeft hij geleerd hoe snel een peloton kan terugkomen op een slotklim. Zondag verwachten we hem niet bij de eerste tien", blikt Van Slycke vooruit op de tijdrit. "Nog tien renners strijden voor het eindklassement en er rijden specialitsten als Campenaerts en Martin mee."

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties