Tim Wellens kan supervorm nét niet verzilveren: "Achteraf analyseren is gemakkelijk"

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 3 reacties
Tim Wellens kan supervorm nét niet verzilveren: "Achteraf analyseren is gemakkelijk"
Foto: © photonews

Tim Wellens had zijn zinnen gezet op de openingsetappe van de 'Koers naar de Zon'. Maar de streep lag zo'n vijf meter te ver voor de Truienaar van Lotto-Soudal, die uiteindelijk enkele centimeters na Arnaud Démare vierde werd.

De openingsrit in Parijs-Nice was echt iets voor Tim Wellens met een slothelling van 1,9 kilometer aan 5,4%. Wellens maakte zijn favorietenrol waar, maar zijn jump kwam net iets te laat. Het werd zo een vierde plek na Démare, Izagirre en Laporte. "We hadden gisteren de laatste 25 kilometer van deze openingsrit verkend en de aankomst sprak me meteen aan", vertelde Wellens na afloop.

"Tijdens de verkenning hadden we gezien dat er veel straatmeubilair op de weg stond in de slotkilometers, daarom bracht de ploeg me veilig naar voor en ik kon me in hun wiel nestelen. En het werd inderdaad een hectische finale. De ploeg heeft schitterend werk voor me geleverd vandaag", vervolgt hij. 

"Ik positioneerde me in het wiel van Démare, maar werd daaruit geduwd"

Vuillermoz leek met een straffe inspanning even op weg naar de zege. "Even leek het alsof Vuillermoz het zou halen, maar de laatste 800 meter waren nog erg lastig. En dat bleek, want we haalden Vuillermoz toch nog in hoewel hij toch een groot gat geslagen had. Ik positioneerde me in het wiel van Démare, maar werd daaruit geduwd."

"Toen we Vuillermoz inhaalden, moest ik even uitwijken voor hem maar nadien ging ik vol aan. Misschien zat er meer in als ik vroeger mijn versnelling had ingezet, maar achteraf analyseren is gemakkelijk. Iedereen zat stikkapot. We hebben als ploeg Parijs-Nice alvast goed ingezet, we reden als enige ploeg allemaal voorin in de finale. Maandag gaan we met André Greipel voor de sprint", besluit Wellens. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties