Onfortuinlijke Marianne Vos weet hoe lang ze out is na val: "Een wielrenner wil altijd door, ik ook"

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 17 reacties
Onfortuinlijke Marianne Vos weet hoe lang ze out is na val: "Een wielrenner wil altijd door, ik ook"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Pech voor Marianne Vos. De Europese kampioene op de weg kwam zwaar ten val in Luik-Bastenaken-Luik en brak haar sleutelbeen. Ze zal vier weken buiten strijd zijn.

Vos werd ondertussen al geopereerd in het ziekenhuis van Amersfoort. De botten werden vastgezet met een plaatje, waardoor de breuk moet helen. "In de aanloop naar de volgende beklimming, de Roche-Aux-Faucons, werd hard gereden", vertelde Vos bij haar team. "In een korte afdaling was er links van de weg een valpartij."

"Ik zat aan de andere kant en zag hoe Jeanne (Korevaar, red.) onderuitging in een flauwe bocht naar rechts. In de groep ontstond vervolgens een schrikreactie. Daardoor werd ik meegenomen in een val en sloeg ik over de kop. Ik viel op m’n rechterkant", aldus Vos. En toch reed de Nederlandse de koers uit. "Een wielrenner wil altijd door, ik ook."

"Een wielrenner wil altijd door, ik ook"

"Na de val stond ik op en viel de pijn eigenlijk wel mee. Bij de volgwagen heb ik van fiets gewisseld en daarop ben ik doorgereden. Onderweg merkte ik wel dat het trekken aan het stuur niet goed ging. Ik voelde op dat moment al wel dat er iets niet helemaal in de haak was. Na de wedstrijd ben ik in onze teambus gecontroleerd. Vervolgens ben ik naar het ziekenhuis in Maastricht gegaan voor een scan. Daar is de breuk vastgesteld."

Hoogtestage niet in gevaar

De revalidatie wordt op vier weken geschat. "In ieder geval ben ik vier weken uit koers. Daardoor moet ik sowieso de GP Elsy Jacobs, Trofee Maarten Wynants en het Wielerfestival Aalburg aan me voorbij laten gaan. De hoogtestage die ik gepland had voor de tweede helft van mei lijkt geen gevaar te lopen. De verwachting is dat ik ergens in juni de draad weer kan oppakken. Het seizoen is gelukkig nog lang."

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties